Alváz és szekrényváz: Mindkét kocsiszekrény acélszerkezetű konstrukció. Az alváz az oldalfalakkal, a tetővel, a kocsihomlokkal együtthordó hegesztett szerkezetet alkot, amely a teherviselésben egységesen vesz részt. Az egyes acélszerkezeti elemek elektromos ívhegesztéssel vannak egymáshoz kötve. A tervezés során nagy figyelmet fordítottak arra, hogy korróziós gócokat képező helyek a járművön ne legyenek. A vázrészeket és a burkoló lemezeket részben a gyártás kezdetekor, részben az összeépítés után nagy hatékonyságú korrózióvédelemmel látták el.
Az oldalfalak kb. 1 fokos ferdeséggel, törés nélkül befelé döntöttek.
A lépcsők csúszásgátolt kivitelűek.
Hajtásrendszer: Forgóvázba keresztirányban beépített vontatómotorok, lassító kétfokozatú hajtóművön keresztül hajtja a kerekeket.
Vontatómotor: Önszellőzésű, soros gerjesztésű, lemezelt állórészű, 4 pólusú egyenáramú. A motor a forgóvázkeretre van függesztve és rugalmas tengelykapcsolón keresztül csatlakozik a kétfokozatú hajtóműhöz. A hűtőlevegőt a kocsi oldalán kialakított nyílásokon és az alváz alá szerelt csatornákon át szívja tisztítható szűrőn keresztül.
Padlószerkezet: A kocsi jó hő- és hangszigetelést biztosító, szendvicsszerkezetű padlóval rendelkezik. Ez két láng- és gombamentesített, vízálló kivitelű rétegelt falemezből áll, melyek közé hő- és hangszigetelő réteg van felragasztva, aljára 1,0 mm vastag alumíniumlemez került (Főterropa). Felülre nedves állapotban sem csúszó, égésgátolt műanyag borítás van ragasztva, amely az oldalfalakra a vízbehatolás megakadályozása végett fel van hajlítva. A padlózat kialakítása biztosítja a gyors és korszerű tisztíthatóságot.
A padló korszerű módon hang- és rezgésszigetelő műanyag ragasztóréteg közbeiktatásával fekszik fel az alváztartókra.
Az utasterek padlózata egysíkú, keresztlépcsők, dobogók nincsenek. A csuklótér padlószintje kb. 30 mm-el magasabb a szomszédos padlószintektől, az átmenetet 6 %-os lejtő képezi. A padlózatban nicsenek vizsgáló- ill. szerelő fedelek sem.
Belső burkolás, szigetelés: Jól tisztítható, könnyű, anyagukban színezett, nem szilánkosodó, égésgátolt, kemény műanyag lemezek képezik a falak belső borítását.
A kocsi külső burkoló lemeze, vázszerkezete belülről dübörgésgátló anyaggal van bevonva. A belső burkolat és a külső burkoló acéllemez közé hang- és hőszigetelő réteg (üveggyapot tábla) került beépítésre.
A jármű két oldalán a mennyezettérben lévő szerelvényeket üvegszálerősítésű, égésgátolt műanyagborítás takarja.
Ablakok: Nagy felületű, esztétikus kiképzésűek. Három részre tagolódnak, kb. 30% nyitható. Színtelen, edzett biztonsági üveg. A homlokablakok színtelen, rétegelt, ragasztott biztonsági üveggel készülnek. A vezetőállás-oldalablakok edzett síküvegből készülnek.
Belső berendezés: Az ülés vandalizmusálló, fémvázas, kemény műanyag kagylóülés, vékony és rugalmas textilből készült háttámla és ülésbetéttel. Az álló utasok számára kapaszkodók vannak beépítve az ajtók és az ülések mellett oszlopok formájában, az oszlopok között, az ülésszélek vonalában 1850 mm-es magasságban és a kocsiközépen 1900 mm-es magasságban vízszintes kapaszkodócsövek formájában. Az ajtónyílások közepén 900 mm magas kapaszkodók vannak, a csuklótérben az oldalburkolaton, a vezetőfülkénél a válaszfalon is fogantyúk vannak felszerelve.
Az utasterek világítása 24 V feszültségű egyedi inverterrel táplált 220 V, 18 W-os fénycsövekkel történik.
Szellőzés, fűtés: A jármű utasterét a nyitható nagyméretű ablakokon kívűl a tetőn elhelyezett központi ventillátoros szellőzetető/fűtőegységek is szellőztetik, huzatmentes, egyenletes légcserét biztosítva. Fűtéskor óránként 24-szeres, szellőztetéskor 37-szeres a légcsere.
Fékrendszer: A villamos főfékberendezés második fékkel és kiegészítő fékkel van felszerelve. A főfék a jármű üzemszerű megállítására szolgáló, hajtott kerékpárokra ható generátoros motorfék (dinamikus fék) és a futó kerékpárokra ható tárcsás fék. A generátoros motorfék szerepét kb. 5 km/h sebesség alatt átveszi a megállító fék, amikor is a hajtott kerékpárok tárcsás féke és a futó kerékpárok tárcsás féke állítja meg a járművet. A tárcsás féket rugóerőtárolós szerkezet működteti. A második fék a minden tengelyre ható mechanikus (rugóerőtárolós) fék, amely rögzítőfékként is szolgál. Kiegészítő fék a valamennyi forgóvázra felszerelt sínfék.
Forrás: http://www.dkv.hu/kcsv6_1s