A Debreceni Közlekedési Vállalat (DKV) az 500-as villamos üzemérõl 1996. január 28-i határnappal készített kimutatást. A futásteljesítmény 1993. augusztus 16-ától 83 100 kilométer volt. Az elemzés a gyártók számára is olyan információkat adott, amelyeket késõbb hasznosítottak. Az üzemnapok száma 1996. márciusban 29, áprilisban 23, májusban 27, júniusban 10, júliusban 19, augusztusban 21, szeptemberben 22, októberben 23, novemberben 28 volt. Az év végére a futásteljesítmény 120 344 kilométerre nõtt. Ilyen elõzmények után 1997. április 18-án a DKV és a Ganz-Hunslet Vasúti Jármûgyár Rt. (GH) szakemberei megállapították, hogy a kerékabroncsok kopása elõrehaladott. Mivel esztergálni nem lehetett, ezért abroncscsere vált szükségessé. Ennek a GH által becsült ideje három hónap volt. A sorozatkocsik közeljövõbeli üzembe állítására való tekintettel a DKV úgy döntött, hogy az 500-ason olyan munkákat is elvégeznek, amelyekkel a prototípus és a sorozatjármûvek közötti különbségek csökkennek. Az átalakított 500-as 1999. február 4-én ünnepélyes keretek között állt forgalomba.
Forrás: Indóház – 2008. április